• Bilimsel SEO Araştırmaları

Uzun bir süredir blog'a yazamamanın huzursuzluğu vardı üzerimde. Uzun zaman önce çıkardığım notlarımın arasında; SEO ile ilgili hedefleri belirlemek konusunda yardımcı olabilecek güzel bir araştırma sonucu vardı. Bu araştırma, SEO ile Adwords arasındaki dönüşüm farklılıklarını belirtmekle kalmıyor,aynı zamanda da kullanıcıların büyük bir bölümünün hangi sonuca yöneldiklerini açıklıyor. Elbette bu veriler Google tarafından paylaşılmadı. Zaten Google'ın kendi hizmeti olan Adwords'ü SEO'ya göre ikinci plana atacak materyalleri paylaşması da mantıksız bir hareket olurdu. Araştırma yapılırken; kullanıcılara haber verilmeden, bilgisayarlarına yüklenen bir program ile 'Google Arama Sonuçları' arasından hangilerini tıkladıkları gözlemlenmeye çalışılmış. SEO ve Adwords ile ilgilenen herkesin ilgisini çekeceğini düşündüğüm bu verilerin, grafikleştirilmesi için de; 'ısı haritası' tekniği kullanılmış. Sizi daha fazla meraklandırmadan, araştırmanın derinliklerine iniyorum.
Cornell Üniversitesinde yapılan araştırmalar gösteriyor ki, arama sonuçları üzerine ortaya atılan fikirlerin bazıları sanıldığı kadar da doğru değil. Özellikle ülkemizde yaygın olarak hakim olan; sadece ilk sıradaki site trafik alır anlayışı,Firefox-Chrome-Opera gibi tarayıcıların yaygınlaşması ile yıkılmaya başlıyor. Aradaki ilişkiyi saçma bulabilirsiniz ama yıllar öncesine giderseniz, henüz sekmelerin olmadığı tarayıcılarda kullanıcılar seçim yapmak konusunda pek de özgür değildiler. Internet Explorer 7'nin yaygınlaşması ve kullanıcıların 'sekme' deneyimini pekiştirmesiyle, ilk sayfadaki sitelerin aldığı trafik oranı azımsanmayacak derecede arttı.
Daha fazla uzatmadan, sayısal ve grafiksel değerlerin sıklıkla verildiği bilimsel araştırmamızın sonuçlarına bakalım. Unutmadan belirtmeliyim ki; bu araştırma 'film, seyahat, müzik, siyaset, eğlence' gibi farklı alanlarda yapılan 397 arama sorgusuna göre oluşturuldu. Bu sebepten ötürü araştırma sonuçlarının isabet yüzdesinin yüksek olduğunu söylemem gerekiyor.