• SEO mu? Adwords mü?

Isı haritası baz alınarak, istatistiksel değerler verilmeden ifade edilen bu analiz sonucuna göre; sizin de tahmin ettiğiniz gibi sol bölümde listelenen yani organik arama sonuçları her zaman için kullanıcıların ilk tercihi oluyor. Özellikle ilk 4 arama sonucunda ciddi bir tıklama oranı olduğunu fark edebiliyoruz. Elbette ilk sıradaki siteler, ziyaretçilerin yoğun ilgisine maruz kalıyorlar. İlk 4 sıradaki aramanın ardından en çok tıklanan yer ise, sağ bölümde listelenmiş olan tık başına ücretlendirme politikasının uygulandığı Adwords bölümü. Her ne kadar uzun vadede maliyetleri, SEO'ya göre çok daha yüksek olsa da kullanıcılar Google'ın kalite standartları sonucu ilk sayfaya yerleşen siteleri tercih ediyorlar.
SEO Araştırmaları gösteriyor ki, Adwords SEO karşısında, o kadar da şanslı değil.