• Tıklama Oranları ve İstatistikler

Sıralama bazlı tıklama istatistikleri gerçekten oldukça ilginç sonuçlar getirmiş. Özellikle son sıradaki sitelerin, 8.sıradaki rakiplerine göre 4 kat daha fazla trafik sağlaması ilgi çekici. Bununla birlikte 'Time Spent' kolonu altında ifade edilen, 'sitede zaman geçirme' verisi direkt olarak kullanıcının siteye ilgisi ile alakalı olduğundan ötürü, ilk sıradaki siteler bu alanda rakiplerine ciddi fark atmış durumda. Zaman geçirme verisi bakımından değerlendirdiğimizde 2.sıradaki site ile 3.sıradaki site arasındaki ani düşüş gerçekten şaşırtıcı. Esasında, ziyaretçinizin sitenizde ne kadar zaman geçirdiğinin sizin için önemli bir veri olmadığını düşünebilirsiniz ancak bu süre reklamverenleriniz için oldukça önemli. Özellikle gösterime dayalı ve 'marka bilinirliği' odaklı sponsorluk çalışmalarında, ilgili sitenin ziyaretçilerinin sitede harcadıkları zaman dilimi önemsenen kriterlerden. Ayrıca bu zamanlamanın Alexa'ya etki ettiği dedikodularını da dikkate alırsak, dolaylı olarak SEO'ya da etki ettiğini söyleyebiliriz.
tiklama-oranlari
İstatistikleri yorumlayarak sizi daha fazla sıkmak istemiyorum. Zaten detaylı olarak incelerseniz, siz de kendi yorumlarınızı çıkarabilirsiniz. Bu yazı sonrasında; eminim 3. veya 4 . olduğunuz kelimelerde çıkış sağlamak için daha fazla efor sarfedeceksinizdir. Bu süreçte yaşadığınız tüm sorunlar için 'Yardım Forumlarımızı' kullanabilirsiniz. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.